Het moet nog maar eens gezegd: GroenLinks wil geen verdubbeling van de N34, ook niet gedeeltelijk! Voor de verkeersveiligheid? Een drogreden. Verdubbeling, meer asfalt leidt tot extra gebruik en hogere snelheden. En bij gedeeltelijke verdubbeling krijg je wedstrijdjes om net voor die voorligger nog even van het tweebaans op het enkelbaans gedeelte te komen. Mooie veiligheid! En wat een extra uitstoot door het harder rijden!

Wat GroenLinks betreft gaat de aandacht alleen uit naar het verkeersplein Gieten. Dit om hier een ongelijkvloerse kruising te bewerkstelligen. Meer niet! En al die partijen in de raad van Borger-Odoorn die wél willen verdubbelen maar ook veiligheid nastreven: wat dachten jullie van trajectcontroles?

In ieder geval dienden wij als GroenLinks samen met D66 een motie in. Een motie om het college onder andere te bewegen in samenspraak met de provincie eerst het verkeersplein Gieten aan te pakken en eerst eens te kijken wat daar de positieve effecten van zijn. Ja oplettende lezer(es): u voelt ’t al, die motie haalde het bij lange na niet. Want ook wethouder Jeroen Hartsuiker (u weet wel, van vroemvroempartij VVD) reageerde bepaald niet enthousiast.

Aan D66 en GroenLinks heeft het in ieder geval niet gelegen! Namens GroenLinks willen we de wethouder en alle tegenstemmers trouwens nog wel even in de herinnering brengen dat de kansen op (gedeeltelijke) verbreding zo vlak bij Natura 2000 gebied Drouwenerzand na de recente uitspraak van de Raad van State over het Porthos-project nu gelukkig wel heel klein zijn geworden.