Op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen (4)

GroenLinks ziet graag dat de gemeente, ook bij het begrip 'duurzaamheid' goed naar de inwoners luistert en hieraan invulling geeft op een manier die de inwoners omarmen. Dus op een democratisch duurzame manier.

​Aansluitend een oproep om mee te doen, lid te worden, je beschikbaar te stellen als raadslid voor GL in 2018:

GroenLinks flink in de lift.

GroenLinks flink in de lift.

Nog nooit was het politieke landschap zo in beweging. Traditionele partijen verliezen in snel tempo aanhang. Nieuwe partijen schieten als paddestoelen uit de grond. Opvallend is ook de toename van het aantal “one issue” partijen. Deze partijen zijn vooral gericht op een beperkt aantal thema’s. Zonder meer opmerkelijk is de spectaculaire groei van GroenLinks. Diverse peilingen geven aan dat de partij bij de komende verkiezingen op 15 maart kan rekenen op een verdrievoudiging, misschien zelfs verviervoudiging van het aantal zetels in de Tweede Kamer. En hoewel de meeste partijen grote moeite hebben om jongeren aan zich te binden lijkt dit bij GroenLinks als vanzelf te gaan. Bij de diverse partijbijeenkomsten in het land (“meet-ups” genoemd) zijn het vooral jonge mensen die in grote getale aanwezig zijn. Voor de bijeenkomst op 9 maart is zelfs de Heineken Music Hall in Amsterdam afgehuurd. Volgens ingewijden is de ongekende populariteit van GroenLinks niet alleen te danken aan de persoon van Jesse Klaver, maar ook te wijten aan de dreiging van het opkomend populisme. Ook in Borger-Odoorn.

GroenLinks in Borger-Odoorn is van plan om in 2018 weer deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. De groeiende populariteit maakt dit zonder meer mogelijk. Een werkgroep gaat de verkiezingen voorbereiden. Op dit moment wordt gezocht naar enthousiastelingen die willen meewerken en/of meedenken. Lijkt het gemeenteraadswerk je iets? Ook dan kun je je alvast aanmelden. In de aanloop naar de verkiezingen in 2018 zal een organisatie worden opgezet. Nadere informatie is te vinden op de website van GroenLinks Borger-Odoorn. Daar zijn ook alle activiteiten van GroenLinks Borger-Odoorn, vanaf 2006 te vinden.